Clingendael Run&Walk

Omdat je je hele leven fit wilt zijn

  
  

Regenachtig weer betekent niet dat je binnen moet gaan lopen. Hieronder een aantal tips om goed voorbereid in de regen te gaan hardlopen.

  • Kleed je in lagen.
    Wanneer het koud en regenachtig is moet je meerdere lagen kleding dragen. De meest belangrijke laag is degene die direct op je lichaam zit. Zorg ervoor dat de stof van polypropylene of Coolmax is, de stof zorgt ervoor dat je lichaam droog blijft. De buitenste laag moet wind en water bestendig zijn. Draag geen waterdichte jas, want die houdt het zweet en de lichaamswarmte vast.
  • Draag een cap.
  • Een petje met een klep houdt de regen uit je gezicht.
  • Overkleed jezelf niet.
    Dit is één van de meest gemaakt fouten. Denk eraan dat hoe meer lagen je hebt, hoe meer natte, zware kleding je moet dragen.
  • Wees zichtbaar.
  • Gebruik een vuilniszak.
    Wanneer je buiten moet wachten voor de start van een wedstrijd, dan kan een vuilniszak waar je gaten in hebt gemaakt voor je armen en hoofd je droog houden. Vlak voor de start kun je de zak afdoen en weggooien.
  • Voorkom schaafwonden.
    Op plekken die nat worden en gaan schuren of waar je blaren krijgt kun je wat vaseline smeren. 
  • Gewoon lopen!
    Het moeilijkste van lopen in de regen is het beginnen ermee. Als je eenmaal bent begonnen en goed warm bent, dan zul je ontdekken dat het best leuk is. 
  • Droog je schoenen.
    Wanneer je terugkomt, doe je schoenen uit en stop er droge kranten in. Dat helpt om de schoenen in model te houden.

Veel plezier met het lopen in de regen in deze natte periode.

Copyright © 2015 Clingendael Run&Walk

Alle rechten voorbehouden